Při styku s klienty často zjišťuji, že nejsem zdaleka první, kdo s nimi řeší otázku financí a to zejména při aktuální potřebě, kterou daný klient vyžaduje odbavit. Jinak tomu nebylo ani u těchto klientů, kteří měli v plánu výstavbu nemovitosti a po přestěhování následný prodej jejich aktuálního bytu v Litovli. Jednalo se o starší pár s 3 letým dítětem, kdy potkat se jak s druhem, tak i s družkou byl v běžných denních hodinách nadlidský úkol. Povedlo se nám však domluvit na určitém čase, kdy se jednalo o večerní osmou hodinu, jelikož jindy nebylo opravdu možné tuto problematiku výstavby vzhledem k požadavkům dnešních zaměstnavatelů a následné vytíženosti zaměstnanců řešit. 

Vypravil jsem se tedy po návrhu ze strany klientů k nim domů, kde jsme večer v obývacím pokoji započali jednání na téma financování výstavby nemovitosti. Během několika minut jsem zjistil, že klient jednal již se dvěma poradci, kdy v prvním případě se jednalo o bankéřku konkrétní pobočky banky v Olomouci a v druhém případě o nezávislou finanční poradkyni sídlící v Olomouci, stejně jako já. Díky mým možnostem porovnat si dnes všechny bankovní ústavy se nám vcelku hravě podařilo konkurenčně ,,rozbít“ nabídku od bankéřky konkrétní banky, jelikož byla opravdu malá šance, že zrovna jejich nabídka bude při počtu cca 10ti institucí, které finanční trh dnes nabízí, ta nejlepší. Následovala tedy diskuze na téma úrokových sazeb, dosavadního vývoje trhu a konstrukce konkrétního případu klienta, kdy jsme si vysvětlili pracovní postup, co vše klient bude potřebovat k vyřízení hypotéky a v neposlední řadě také došlo ke sběru konkrétních dat o klientech, abych mohl vytvořit kalkulace reflektující jejich situaci. Při druhé schůzce na stejném místě a ve stejnou hodinu o dva dny později jsme zjistili, že moje navrhované řešení není ani o korunu levnější, než to nejlepší, které mu předložila nezávislá poradkyně z Olomouce, s kterou klient doposud jednal přede mnou pár dní zpět.

Kámen úrazu byl však v tom, že klient musel vždy na jednání s ač nezávislou poradkyní dojíždět do Olomouce, jelikož z nějakého důvodu nebyla jiná možnost a to bylo pro klienty velmi komplikované. Spousta reklamních sdělení dnes proklamuje, že lze vyřídit hypotéku z pohodlí domova, ovšem realita je často opakem. Při svých pracovních postupech se snažím vyjít klientům, v rámci možnosti, vstříc co možná nejvíce s časem, jelikož ze své vlastní zkušenosti vím, jak je časově náročně věnovat se všem hodnotám, které ve svém životě máme, ať už je to práce, rodina nebo koníčky a proto se snažím jako jistě spousta dnešních nezávislých poradců ušetřit svým klientům co nejvíce času. Chci být pro své klienty ideálně pojízdnou bankou, pojišťovnou a investiční společnosti v jednom. Bankovní domy totiž zpravidla zavírají okolo šestnácté odpolední hodiny a díky tomu se může konkrétní záměr klienta značně protáhnout a při vývoji úrokových sazeb v reálném čase ve finále i prodražit.

Back to list

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.